onsdag 30 september 2009

Moon Cake

Hey allihopa! How are we? Jag känner mig inte helt tipp topp. Trött, lite huvudvärk och så har ont i kroppen efter dagens träning. Skulle egentligen skriva en text till Karen nu. Men jag får helt enkelt gå upp lite tidigare imorgon och börja på det innan skolan, kanske kan skriva det sista efter förmiddagslektionen...

Dagens lektioner har inte vart mycket att hurra för, tyvärr! Första lektionen: exakt samma power point slides som i det ämnet som vi hade i förra blocket. NOT GOOD MC! Andra lektionen: jag vet inte riktigt vart jag skall börja... Jag är ingen advokat och jag vill inte bli det heller. Vi har fått en uppgift som är riktigt svår. Inte ens läraren vet vad som skall göras. Vi har suttit och googlat i timmat och blev inte något klokare efter det. Så nu skall läraren prata med de som skrivit kursen... Det är inte en dag för tidigt då vi redan är inne på vår andra vecka av blocket. Hoppas att de kan reda ut det eller ge oss en ny uppgift! Inget av dessa två ämnena har undervisats i innan så det är antagligen därför det är problem. Typiskt att vi skall råka ut för det!

När Sharon (tjejen från Kina) kom hem idag hade hon med sig en typisk kinesisk kaka, Moon Cake. Tydligen så är det snart dags för Mid-Autumn Festival och det är tradition att äta den då... Vi fick i alla fall smaka... Det var helt ok men inget jag kanske skulle äta igen.


Tack Kathrine och Betsy för kommentarerna om min nya header! Och japp K jag tycker också att vi borde fika någon dag! Three Monkeys kanske :-)

2 kommentarer:

frugan sa...

nya sidan ser toppen ut! grattis till jobbet lovely!!! pusssss

Carolina sa...

Så jag ska genom kommentarerna på din blogg få reda på att du fick jobbet tokfia! Vad hände med utförlig rapport?:) Du får maila och berätta!
Bra jobbat söt! Puss