torsdag 3 september 2009

Dumma Metro

Vet ni vad? Nej så klart inte... MEN de där TYPERNA på Metro ger sig tydligen inte. Trots att vi fått tillbaka bonden och har lämnat lägenheten så fortsätter de att kontakta oss. De ringde mig och sa att vi var skyldiga dem pengar för hyran. Och NEJ sa jag... När vi betalade det sista av hyran sa det att vi bara behövde betala till måndagen (dagen vi lämnade lägenheten) fast att vårt kontrakt gick några dagar längre. Och då gjorde vi ju det. Så klart kom de på att det var fel i Tisdags och har sökt efter mig med ljus och lykta (samtal, sms och email). De bad inte ens om ursäkt utan sa "Det här måste ni betala annars drar vi det vidare"... JAG BLEV SÅ ARG! Well well... Det slutade i alla fall med att jag gick och betalade. Så illa behandlade som vi har blivit av dem gör att man inte ens skulle fundera på att rekommendera någon annan att gå dit!

Igår hade jag tänkt att jag skulle vara hemma att plugga men istället åkte jag ut till Belmont/Carindale där Madelene bor. Men tro inte att jag struntade att plugga... Hon var jätte snäll och hjälpte mig att komma igång med plugget! Skulle åkte hem på kvällen men eftersom bussen var för tidig så missade jag den! Jag pallade inte att ta en senare buss så jag sov över... Inte fy skam - morse bjöds det på smoothie och rostad macka! :-) Nu ve jag precis vad Hällesåsvägen tänker "Anna var inte i tid till bussen och hittar på", hahahaha! Men det är faktiskt sant det jag skriver!

Idag var jag och träffade Karen Sharp som jobbar på skolan, hon är "Work Placement Coordinator "... Nästa vecka på fredag händer det spännande grejer :-)

På lektionen i tisdags så fick jag rett ut de frågetecken jag hade angående Presentationen, så nu skall jag sätta mig och göra den...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du känner oss på Hällesåsvägen... När jag laste det, tänkte jag precis lika som jag kunde läsa lite längre ner i din blogg... då fick jag mig ett litet fniss :-) Nyfiken att få höra fortsättningen om fredagen... Ta hand om dig! Kram från Susan och lillebrorsorna - pappa hänger säkert med på ett hörn oxå.

Nina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nina sa...

Åhh, ledsen jag blir på de där människorna, nu behöver du väl ändå inte höra mer från dom!! Blä på dom!!
(de e den här kommentaren som blev "borttagen" för att jag klickar utan att tänka, haha)