tisdag 25 augusti 2009

I am back

Så hur var min helg? Det var riktigt bra! :-) Kort efter att jag skrivit klart förra inlägget kom James för att hämta oss. Resan till Surfers tog lite längre tid än vanligt, köer... Samma som hemma vet ni!

När vi kom fram checkade de in på sitt hotell, på grund av att de klyddat till det med hans bokning blev de uppgraderade. Det blev ett rum på 31:a våningen med havsutsikt. Oj oj säger jag bara! Och jag som tyckte att det var högt i vår förra lägenhet (våning 15). Efter det var det dags för att hitta ett hostel till mig och Betsy. Det gick snabbt och lätt! Låg ett precis brevid och de hade bäddar lediga - tur! Vid det här laget var vi hungriga så vi gick till ett ställe som hette Vegas för att äta lite middag. När vi var klara med den vart det raka vägen till boendet för att fixa i ordning oss lite snabbt. Förfesten hölls på James och Josefins ställe - såklart! Vi avslutade kvällen på ett ställe som heter Bedroom! Verkligen ett bra ställe och vi hade det super kul. Såg många snygga karlar och pratade med frukter (kiwis). När det var nog med disco drinkar/dans åkte jag tillbaka till hostelet och vaknade några timmar senare.

BEACH TIME! Kunde inte önskat bättre väder, temperaturen låg runt 30 grader och inte ett moln på himlen. Vattnet var 20 grader, perfekt! Efter några timmars bad och sol bestämde vi oss för att äta, det blev pizza. Jag måste säga det att jag har vart besviken på pizzan här i Aussie innan. Men detta var den godaste hitintills! :-) Mätta och belåtna satte vi oss i bilen för att åka tillbaka till Brisbane.

Lördagskvällen blev lugn eftersom vi kände oss ganska trötta efter festandet och dagen på stranden... Dessutom skulle vi städa + flytta alla mina grejer i söndags.

Det är tredje natten som jag skall sova på det nya stället nu. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det och om jag kommer att palla att bo här. Inte särskilt fresh om man säger. Men men. Kom igen, kämpa på (som madde skulle säga)! :-)

De senaste dagarna här har verkligen varit toppen. Har umgåtts så mycket som det går mer Josefin och Betsy. Ätit god mat, gått på stan, fikat och bio (Inglorious Basterds)... Det känns faktiskt jobbigt och ledsamt att de nu har bordat planen mot Sverige. Eller Josefin gjorde det tidigare idag och Betsy går på sitt om någon timma. Men vi syns ju snart tjejer ;-) Underbara tjejer! Och jag har definitivt fått vänner för livet!

Jo förresten... Om någon som bor i Australien läser detta. Hyr aldrig något genom Metro First National i West End. Dåligare Customer Service får man leta efter och mer tappad personal finns nog inte. Vi trodde att vi skulle flyga i taket igår när vi skulle hämta bonden... Jag kan ju säga att jag vet precis hur jag inte skall göra mot kunder i framtiden... GHAAA! menmen.. jag försöker att släppa det hela! Men inte så lätt när vi läser om just Customer Service/Work Operations i skolan.. Man blir ju påmind! Haha!

Imorgon skall jag åka till Belmont och hänga med Madelene och Malin. De båda har precis fått ett nytt jobb och skall läsa på lite om det. Jag tänkte mest glassa vid poolen! :-)

Har inga planer för resten av veckan. Eller jo. Måste lägga in lite plugg.

Nu när jag kan ladda upp bilder igen tycker jag att vi skall göra ett byte. Jag fixar bilder och ni kommenterar mera! DEAL OR NO DEAL!? :-)

LOVE

1 kommentar:

Patricia sa...

helt ok för mig :-)