måndag 17 augusti 2009

Chill, fest och toastrul!

Eftersom vi gjorde klart proven tidigare i förra veckan behövde vi inte gå på fredagens lektion. Dagen såg ut ungefär så här: tvätta sjukt mycket kläder (jag och Josefin samarbetar och samlar på oss i veckor och när vi luktar så illa att Betsy måste säga till oss är det dax, haha!), solade i någon timma, runt 15 gick jag och J till stan för att hitta en klänning till mig och det gjorde vi! :-) Efter det tog vi tåget till Wooloowin för att kolla på ett rum. Kvällen spenderades i soffan och vi la oss tidigt!

Vi vaknade därför ganska tidigt i lördags... Och började med en gång att städa och fixa i lägenheten. Lauren skulle visa lägenheten för några och sen så hade vi ju fest på kvällen! Kul att ha det lite rent ibland! ha! På förmiddagen åkte jag till Highgate Hill en sväng för att kolla på rum. Rummet var nice men kanske inte de övriga utrymmena. Men med en okej hyra och nära till stan så skall jag faktiskt flytta in där! Återkommer med adress när jag flyttat in på riktigt. Innan gästerna dök upp runt 21 så hängde jag, Madelene, Betsy och James -lagade mat och tjötade!

Flytta-ut-festen blev kanon (jag vill inte kalla det hej-då-fest)! Vi var nog runt 20 pers ett tag. När folk började bli disco sugna gick några till Birdie Nam Nam och jag, Madelene, Josefin och James hamnade på RG's.

Jag märkte precis innan vi gick att det droppade vatten ifrån toaletten så jag la ut en handduk och tänkte inte mer på det. När jag kom hem senare på natten var det galet mycket vatten på golvet... Så det var bara att lägga ut fler handdukar. När vi vaknade nästa morgon försökte jag och Betsy desperat få tag på någon som kunde fixa det. MEN NEJNEJ! Vi fick tag på numret till deras "Emergency plumber", men han var inte tillgänglig? Hur kan det vara möjligt? Då får de väll ha någon annan som står redo. Så dåligt. Typsikt att vi alltid skall råka ut för trubbel med lägenheten. De är nog glada att vi skall flytta ut. I alla fall, idag fick vi i alla fall tag på dem och en kille var här och kollade på det. Det visade sig att det måste köpas en ny toalettstol och att den kommer tidigast att bli installerad i slutet av veckan. hahahaha... vad skall man säga. Man kan inte annat än att skratta åt det! Tur att vi har två toaletter i lägenheten...

Idag har jag var och betalat en deposit till Vivienne (landlorden på det nya stället). Sen mötte jag upp Madde i stan för en kaffe. Efter det gick vi till Botanic Garden och satte oss vid en bänk och bara pratade! HÄRLIG TJEJ! Lycka till imorgon gumman!

Imorgon skall jag ha min enda lektion den här veckan. Tur att det inte är fler! Får passa på att umgås med B&J så mycket som möjligt nu innan de bordar planet till Sverige...

KRAMAR

Benke: Ja... Det är precis vad jag behöver. Avkoppling! ;-)
Patricia: Haha.. Ne de var kanske inte så fula ord. Kan faktiskt några värre... Men passar sig inte ritkigt att skriva.. haha! Jag vet inte hur jag skall orka med ledigheten och solen. Det kommer att bli tufft. Men det måste gå! haha! O tjörn runt! Hur var det? Öl tält o grejer? :-)

Inga kommentarer: