onsdag 8 april 2009

Vodafone Australia

Jag måste få klaga lite! Det kostar 78c per minut att ringa till andra mobiltelefoner med mitt kontantkort (inom Australien). Det är 4,78 sek! Japp ni läste rätt. Om jag laddar min kortet med $49 får jag $340 att ringa för. Och det är verkligen tur. Om man räknar om lite och om jag har räknat rätt (det är inte alls säkert) så blir kostnaden per minut 0.74 sek. Vilket i och för sig inte alls är så dyrt. Men tänk om man inte vill ladda på med den summan utan mindre? JA då blir det ju dyrare. Jag måste alltså ladda på med ca 300 sek bara för att få det till det priset. Men varför gör dom så dumt? Varför inte göra som hemma i Sverige?

Bara en liten tanke... Och summan av kardemumman är att det inte är sjukt dyrt utan bara att det är ett sjukt dumt system!

3 kommentarer:

Nina sa...

Haha!! Det var de tokigaste jag hört på länge!! :D
Du får helt enkelt göra karriär i australien med att komma med den geniala idén att man faktiskt betalar vad det kostar med en gång.. :p
PUSS!

Patricia sa...

Men hur låter detta? Sen är det väl så att det med 0,74 öre inte är priset som du får betala om du ringer till Sverige väl? Utan inom landet va?

Ha en trevlig eftermiddag

Kram

Anonym sa...

Vad skall man säga, det kostar och ligga på topp :-) Nej, jag bara skojade, men det är väl bra att få se hur bra vi har det i Sverige (med vissa saker). Det är väl när man är "borta" man upptäcker hur bra man har det "hemma", eller?!?! Nu har jag kommmenterat lite... eftersom du efterfrågade detta och du har helt rätt du har ju ingen aning om hur många som läser din blogg... Men jag gör det, jag vet att min mamma Maggan gör det.
Men nu har jag en liten fråga - en jobbarkompis dotter + kompis åker till Australien på onsdag för att semestra i 4 veckor. Dels undrar mamman om det behövs adapter till eluttag? Sedan är min fråga om du kan tänka dig att visa dem lite av Brisbane när de kommer dit, kanske vet du några billiga hostels eller nåt? Hur känns det?
... hoppas att allt är bra med dig! Kram Susan (brorsorna hälsar med)