torsdag 16 april 2009

Tack till Hällesåsvägen 9!

Tack Fabian för de fina teckningarna! Tack Conrad för det fina kortet du gjort och tack för texten! :-) Tack för de gooooooooooooooooda Mandeläggen från Anthon Berg och för tidningen!

När damen i kassan sa att det var ett paket från Sweden så fick jag tårar i ögonen och med en gång när jag öppnade det så tjöt jag... Jag åt halva påsen med mandelägg på vägen hem och resten tog precis slut. Bjöd faktiskt Valerie på ett (hon ville inte ha fler!?), men hon gillade det :-)

Här kommer en uppdatering på min anslagstavla:

Det kanske ser fullt ut. Men nej nej. Det finns alltid plats för mer!

Idag åkte jag in till stan för att göra ett prov. Läraren sa att det gick Alright... Så det måste ju betyda att man kommer få godkänt i alla fall. Det förutser att jag gör bra ifrån mig på Case Studyn också... Det skulle inte sitta fel med ett PM! :-) Jag vågar inte drömma om ett PD i den här kursen...

Igår hade jag det hur bra som helst! Mötte upp Josefin och hennes föräldrar runt 12.30. Vi gick till Botanic Garden och strosade där en stund. Sen tog vi oss till Chinatown som ligger vid The Valley (där många av stans klubbar finns). Vi bestämde oss för en trevlig restaurang och åt en jätte god lunch. Därefter tog vi tåget en station till Brisbane Central. Vi gick runt i stan en tag och kollade i affärer. Vi gick även förbi Farmers Market där det såldes alltifrån frukt till korv. Efter detta var vi ganska trötta i fötterna och bestämde oss för att chilla lite på Mamma och Pappa Strömbecks hotell rum. Kvällen avslutades på en fantastiskt fin restaurang med galet god mat och dricka. Taaaaaaaaaaaaack Barbro och Ulf!!! :-) Till allt detta måste jag tillägga att vädret var outstanding...

Här är lite bilder från gårdagen:

Botanic Garden

Familjen Strömbeck

En del av South Bank...

Utsikt ifrån hotellet, hjulet ni ser på bilden är det som skall till Göteborg!

Betsy och Josefin!

2 kommentarer:

Nina sa...

Tycker du ska sätta dig i hjulet o vänta ;P
Tack igen för brevet o skon!! :D De blev en sentimental skvätt i kurorten.
PUSS PUSS PUSS

Anonym sa...

Hejsan Anna!

Ser ut som du har det rätt gött där borta :-) Jag, Malin, Fanny och Albin sitter och läser och känner viss längtan till värmen. Stor kram på dig från oss.

David