onsdag 1 april 2009

Tack Farmor!

När jag spatserade från bussen och hem idag kollade jag brevlådan i hopp om att det skulle ligga något där till mig. Och vet ni vad! Det gjorde det! Ett vykort från farmor... Kunde inte hålla tillbaka tårarna, blev så himla glad! Kan lova att det skall upp på min lilla notistavla! Och Farmor, det kommer ett kort tillbaka så snart som möjligt!

Ikväll har jag inte gjort mycket mer än att laga mat och kolla på tv, maten blev kanon god! Bjöd Valerie och hon tyckte inte heller att det var så tokigt. :-) Har även pratat med pappsen ikväll, min deklaration har tydligen kommit. Tror att det får bli en surftrip för pengarna. Eller hallå. Jag behöver faktiskt inte bestämma det nu.. haha... Pengarna kommer inte än på ett par månader...
Jag har det kanon bra här i Australien! Men ni skall inte tro att jag inte tänker på er där hemma. Varenda litet samtal och mail, eller liknande, betyder mer än ni kan ana. Till och med nu när jag skriver om det får jag tårar i ögonen!

Ni vet Valerie som jag skrev om första gången i måndags... Hon lagade mat till mig där på kvällen och det var smaskens! Kul att jag kunde bjuda tillbaka idag! I alla fall, jag skrev att hon är i från Beligen. Det är hon, men hon har bott i Thailand sen hon var fyra år och har rest en hel del . Hennes pappa är tydligen i "räkbranschen", det är därför hon flyttade dit... Det är så intressant att prata med andra för man lär sig så mycket. På tal om det så blev jag bjuden på mat igår kväll... Vi var åtta personer vid bordet och alla hade olika nationaliteter. Sverige, Norge, Botswana, Egypten, Saudi Arabien, Sydafrika, Kina och Thailand/Belgien Hur coolt e inte det!? Mycket!!! tycker jag i alla fall...

På väg till skolan idag så jag jätte fina papegojor. Så synd att jag inte hade kameran med mig... Då hade jag kunnat visa er! Får bli en bild på mig i stället, jag vet att den inte är av bästa kvalité.. Men det får duga!


Dagens outfit!
(Mamma ser du att jag använder tunikan jag fick av dig!?) :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna det är Berndt som har fått denna länken av Patricia. Det är väldigt roligt att läsa och se hur du har det. Och vad jag förstår så trivs du. Så sköt om dig så kanske vi får läsa mer och se dina fina bilder från ort och ställe. Jag hälsar från mig & Yvonne så mycke. Du kan få en stor kram också för så känner jag det just nu.
Berndt.