tisdag 21 april 2009

Mt Coot-tha, Sea World, Noosa mm...

Jag vet att jag lovade att jag skulle skriva ett inlägg igår kväll men jag var helt slut när jag kom hem så här kommer det i stället...

Fredag
Runt 13 kom Josefin + hennes mamma och pappa för att hämta upp mig. Först åkte vi en sväng till Garden City och kollade i affärer. Sen körde vi till Mt Coot-tha som är en utsiktsplats, vi såg ut över hela Brisbane! Jätte fint! Sen åkte vi tillbaka till stan för att släppa av Barbro och Ulf vid deras hotell. Jag och Josefin åkte till West End för att göra vid oss (skånska = göra sig i ordning). Det blev förfest på hotellet i South Bank och jag, Josefin och Betsy avslutade kvällen på Fridays.

Lördag
Upp tidigt för att åka till Sea World som ligger vid Surfers Paradise. Vi såg bland annat: hajar, sköldpaddor, pelikaner, en isbjörn, delfiner och sjölejon. Vi tittade på tre shower, den första var med sjölejon, andra med delfiner och den tredje var en waterski show! Jag och Josefin åkte två karuseller. Wooohooo! GÖR KUL! När jag kom hem på kvällen däckade jag ganska tidigt trots festen i lägenheten.

Söndag
Upp tidigt för att åka till Noosa. Vi hade det hur härligt som helst. Perfekt väder!

Igår hade jag eftermiddags lektion med Elizabeth och efter det så mötte jag upp Josefin+föräldrar och Betsy för att äta en avskedsmiddag. Idag är det nämligen dags för Barbro och Ulf att åka hem! Vi har haft några härliga dagar här med god mat, roliga upplevelser och trevligt sällskap. TACK FAMILJEN STRÖMBECK! :-)

Klicka på länkarna för att se:

Nu skall jag försöka plugga lite... Förresten, jätte kul att se att morbror David+familj läser bloggen :-) Hoppas allt är bra med er!

1 kommentar:

Patricia sa...

God morgon!

WOW vilka kort.. o filmen bra jobbat!!!!

Sånt här gillar jag, det är ju nästan som om jag med var på adnra sidan... haha jag som inte ens flugit till solen

Ha en trevlig dag
KRAM