fredag 10 april 2009

Good Friday

Nu sitter jag på Jossans rum i West End och väntar på Betsy. Igår hade vi en mycket trevlig kväll. Började med att jag åkte hem efter skolan för att fräscha till mig o så. Sen tog jag bussen in till stan igen för att möta upp Betsy. Hon hade en påsk present till mig och det var att vi skulle ut och äta! Mys mys. Vi hamnade på samma resturang som vi var och åt Indiskt på förra veckan. Buttery Chicken! MUMS! Efter det tog vi taxi till ett ställe som heter Regatta för att ta ett glas vin. När vi vart där i någon timma åkte vi till en pub i Paddington för att ta en öl nån jäger bomb. :-) Thats it! Inte värsta raj raj utan ganska lugnt! Under tiden jag drack mitt glas vin, ölen och jäger bombsen drack Betsy Black Sambuca. Man kan lugnt säga att shots e hennes grej...

Idag händder det inte mycket. Alla klubbar och sådant är stängt idag, bara för att det är Långfredag... Det kanske blir till att vi hyr film och parkerar i soffan. Får se!

Nu skall vi gå ut och se om något kaffe ställe är öppet... Man är ju addicted så att säga.. :-)

Svar på kommentarer

Patricia: Årstiden här nu är höst... Det är ju lite omvänd ordning mot hemma i Sverige.. Så nu när sommarn kommer till er är det vinter här. Men det blir inte alls lika kallt här.. 15-10 grader... Och vädret svänger väldigt. Det kan vara strålande sol och helt plötsligt spö regnar det! Det stämmar att det är i Brisbane jag är. Jag bor i en förort som heter Upper Mount Gravatt. Det tar ca 20 minuter med buss in till stan!Tror du att skicka en av valparna till mig? Det sötaste jag har sett på läääääänge!

Susan: Haha! Ja det är väll så... Det är saker ibland som man blir så irriterad på och undrar hur de tänker. Men en del saker är också mycket bättre än hemma... Tjejerna som skall åka hit och semestra behöver ha med sig adapter! Jag kan absolut tänka mig att visa dem eller om de bara vill fråga något är de välkommna att höra av sig. Base Backpackers är bra som har två ställen inne i stan! Ett av dom ligger precis vid Down Under Bar, dit många backpackers går och dricker öl. Eller jäger bombs eller red bull vodka eller.. hahaha... :-) Om någon vecka skall vi antagligen till Australia Zoo och då hoppas jag på att kunna ta lite bilder som brorsorna kommer uppskatta, och självklart ni andra också!

2 kommentarer:

kathrine sa...

hejhej, jo jag läser din blogg också :P tur iallafall att nåra små ställen har öppet idag:) bion tex:D
ha en bra långfredag o glad påsk!

Anna sa...

Ja verkligen tur! Seven Eleven har räddat mig idag! haha.. och red room dvd! Vi har sett 3 filmer idag. Nu blir det snart sova... skönt! GLAD PÅSK! :-)