lördag 31 oktober 2009

Härlig dag

När jag vaknade imorse gjorde jag mig en kopp kaffe, satte mig vid datorn en stund och sen läste jag lite. Strax efter tio bestämde jag mig för att jag MÅSTE göra något. Så på med träningskläderna! Det blev en LÅNG promenad, backen ner till South Bank, vidare längs floden till Kangaroo Point, över Story Bridge, svänger ner runt så jag kommer på andra sidan floden och går mot New Farm Park (vår väg Strömbeck ;-), tänkte att jag skulle skriva om den branta backen och hur glad jag är att jag gick ner för den och inte upp, nu gjorde jag ju visst det ändå, men du vet ju precis vilken jag menar!!! ). När jag kom fram så var jag helt slut, så vad passar inte bättre än en tur på floden? Så jag tog en City Cat mot West End. Hur härligt som helst att sitta längst fram på båten med lätt vind i ansiktet o bara njuta en stund! När jag klev av den tog jag bussen till Coles för att handla mat, när jag står i kassan inser jag att jag inte tagit med mig rätt kort. Well well.. Så jag fick plocka ut lite saker så jag kunde göra middag i alla fall (hade bara 16 dollar på kortet jag hade med mig). Nu kände jag att det var nog och tog bussen hem... :-) Efter att jag gjort middag och käkat den så somnade jag i cirka 2 timmar. Hur gött?

Just det, det har vart ganska soligt idag med så jag har fått lite färg på köpet!!! :-)

Ikväll skall jag jag fortsätta att bara chilla.

2 kommentarer:

Patricai sa...

gött jag diggar att du skriver så jag har något att le o läsa till

Kram

Agent Strömbeck sa...

haha agent Isaksson, den backen suger verkligen tag i benen ;-) Shiiit alltså! men gud vad jag saknar dig och våra UNDERBARA promenader! Vi får hinna med ngn på dopm veckorna i januari :-) Love you!