torsdag 29 oktober 2009

Äntligen fredag

Underbart att vakna idag och veta att man är ledig! Lång helg för min del :-) Extra skönt är att jag inte har något planerat, så jag får se vad som händer helt enkelt. Får se om jag "hinner" med att plugga lite, ett måste är dock att betala hyran idag...

Så vad har jag haft för mig de senaste dagarna... Skola och praktiken på Flight Centre! Ett av de nya ämnena heter Manage Budgets, och jag hajar faktiskt det mesta hittills - tro det eller ej! ha! Det vi avslutade lektionen med igår verkade dock inte så lätt... Har även haft ett ämne som heter Implement and Monitor OHS Procedures, har hört att det skall vara så tråkigt, men jag tyckte att det var helt okej ändå - vi kommer att göra alla uppgifter på lektionstid! Så inga läxor! Det gillar vi!

Jag har alltså bytt fredagen mot halvdag tisdag och torsdag på Flight Centre. Passar mig bra! I tisdags så bokade jag de flygbiljetter jag och Carolina behöver. Cairns-Brisbane 3 jan, Brisbane-Sydney 6 jan och Sydney-Gold Coast 12 jan! Igår bokade även Carolina hotellet vi skall bo på i Sydney, hotels.com har super bra erbjudanden just nu så vi fick ett 4 stjärnigt hotell för bara 313 kr natten (per person). Vi skall bo på hostel (vandrarhem) mesta delen av resan så det blir nice o bo på hotell ett par dagar! UNDERBART ATT DET BARA ÄR 7 VECKOR KVAR TILL MIN KROKKO KOMMER TILL BRISBANE!

Just det, nu är det bara en vecka kvar till min födelsedag. Ingen som glömt det väll? ;-) Jag har tre OÖPPNADE paket som bara väntar på att få öppnas... Men jag skall hålla mig, det blir mer kul så!

Nu är det dags att äta lite frukost... Kanske skulle ta och plocka på rummet också...

Inga kommentarer: