torsdag 19 november 2009

TVM

Igår började vi på den sista delen i Manage Budgets, Time Value Money, och kära nån... Det är mycket att tänka på! Undra hur det här skall gå!

Efter skolan gick jag lite på stan för jag hade bestämt mig för att köpa en klänning. MEN det gick inte så bra, ALLA jag kollat på innan var fula på. Typiskt!

När jag kom hem började jag att tvätta kläder, för hand... Det är lite av min nya grej eftersom jag inte vill spendera 3 dollar per maskin när den inte ens fungerar som den skall!

Till middag gjorde jag en variant på en persisk maträtt, det blev jätte gott! Till och med Esmael som är från Iran sa att det blev bättre än hans, och Sam ville vet hur jag gjort! :-) I hade jag: kyckling, potatis tärningar, tomatpuré, lök, vitlök, salt, peppar, citronsaft, gurkmeja och vatten.

Jag pluggade även igår, tillslut skickade jag det till läraren för att se om jag gjort rätt... Man blir ju galen av att sitta och kolla på det för länge! Nu är det dags att fortsätta plugga. Eller, frukost först!

Inga kommentarer: