söndag 22 november 2009

Två månader kvar i Australien

I fredags efter att jag gjort klart min Case Study i Budgets tog jag och Linda tåget till Guld Kusten för att träffa hennes kompisar. Kvällen var lugn med ett restaurang besök och mycket skratt... :-) Tidigt på lördag morgon åkte vi till Broad Beach, vi började med att äta en BIG BREKKY och sen la vi oss på stranden i någon timma, eftermiddagen spenderades halvsovandes på en solstol på deras tomt. HÄRLIGT! Var väll hemma runt 19 igår. Unnade mig en pizza och somnade tidigt!

Idag vaknade jag runt 7 men tvingade mig själv att sova en timma till... Började att plugga nästan med en gång efter det... Pratade även med Carolina! Snart kommer hon hit, inte ens 4 veckor kvar... Me like! Vid 12 åt jag lunch och efter det promenerade jag till South Bank, pallade inte att sitta inne hela dagen. Har vart runt 32 grader idag! Efter sol och bad i ca 2,5 timma begav jag mig till Coles för att handla mat. När jag kom hem lagade jag middag och nu sitter jag här... Borde plugga men känner inte alls för det.. Och förresten skall det ju inte lämnas in förrens på onsdag... LÅNGT KVAR! :-)

När jag gick till SB idag smet jag iväg för att Esmael inte skulle se mig för han ville också dit. OCH jag ville verkligen inte hänga med honom. TROR NI INTE att han hittar mig på stranden sen? joooodå! Klart han gör. STÖRIGT! Kunde inte ens lyssna på radio utan att han skulle prata - såg han inte att jag var upptagen??? Leave me alone! Han är väll trevlig, fast han e ganska jobbig med och ingen person jag vill umgås med. Det räcker att vi hälsar här hemma liksom.

Idag är det den 22 November, den 22 Januari kommer jag hem = om två månader. Jag längtar efter att få träffa er! Hoppas att ni längtar med, lite granna i alla fall! ;-)

1 kommentar:

APtricai sa...

helt sjukt två måndaer bara o där i mellan är det jul.

Hur känner du för att åka hem, du har ju ändå varit där länge o det är fint somrigt o mest bara toppenväder. Massor av saker händer hela tiden o ja vad ska du hitta på när du kommer hem? Tror du att du åker tillbaka för att jobba där?

Kramisar