måndag 22 juni 2009

Midsommar i Australien

Det blev en lyckad fest hemma hos Linda i lördags. Vi samlades runt 15 och åt sill, potatis, gräddfil, knäckebröd, köttbullar, ägghalvor och jordgubbstårta. Och drack vin och öl! Precis så som de skall göras... :-) Vi sjöng även snapsvisor, skålade dock med vin i stället för att ta en nubbe! Runt 19 var det ganska många som anslutit sig till festen och någon timma senare blev det dans runt midsommar stången. Vi höll nästan på att glömma det. haha! Innan utgången tittade alla tjejerna förbi vår lägenhet i stan för ett glas vin och byte av skor för mig och Jossan. Vi avslutade kvällen på RJs och Planet. Vi vet att Midsommarafton var i fredags, men vi hade skola då och det passade helt enkelt bättre att ha festen på lördagen... :-)


Igår gjorde jag klart min Power Point som skall presenteras imorgon. Är nöjd och hoppas att det skall gå bra!

När vi kom till skolan idag visade det sig att vi hade prov... Elizabeth rättade det med en gång och jag fick 100% rätt. GÖTT!

2 kommentarer:

Nina sa...

Du e så duktig sötis! :) Va kul med midsommar, ni lyckades riktigt bra.. bättre än mamma & jag som firade med dolmar, sofrito & moussaka samt en "helan går" med ouzo-shot :p

Benke sa...

Starkt jobbat. Ni skulle druckit lite nubbe ändå. Kanske en liten Skåne. Den enda rätta nubben. Kram po daj. Skönt att ni hade en bra middsommar även på andra sidan jorden.