lördag 10 januari 2009

G'day mates!

Hello my loveones! :-)

Resan började med ett tårfyllt "hej då" på landvetter med syskonen och pappa. När jag kom innanför pass kontrollen var det första jag gjorde: att springa till EH för att dricka en kaffe Den sista där för detta året! Resan till london gick fin fint. När jag klev av planet i london var jag tvungen att ta en buss till nästa terminal. Det tog ca 10 minuter. Helt galet vad stort det är där. Väl framme hittade jag Starbucks, LOVE LOVE LOVE! Där spenderade jag nästan två timmar pratandes med en kille från USA. Han tyckte att jag borde bli supermodell och at jag har bra accent. Jepp, han var full. haha! Resan mot Singapore gick kanon! Trots ca 12 timmar i luften. Jag lyckades somna vilket var hur gött som helst. På flyget satt jag bervid två Aussies, riktigt trevliga! Singapore-Brisbane var inte riktigt lika gött men jag lyckades att se två filmer och DH. När jag anlände till Australien var jag skit rädd för att passera säkerhets kontrollen. Tänk om jag skulle råka ha med mig något av trä ex... haha¨! Ne men det gick bra!

Tidigt i går morse anlände jag till mitt hostel, jag kunde inte checka in så tidigt så jag messade Jossan (en annan tjej som e här o skall plugga på samma skola)... Hon var där inom en timma! Vi promenerade runt i stan i ca 5 timmar! När vi var klara med det tog jag mig till mitt rum för att vila. Efter det promenerade jag till Adalong där Jossan bor för att förfesta... Vi och de andra som bor där tog tåget till The Valley för att disco dansa! Och det gjorde vi kan jag lova. Fredde le Grand spelade lite skivor. Super nice! I like it here!

Idag när vag vaknade mådde jag inte tipp topp! Men jag tog taxi till UniResort ganska tidigt ändå. Väl här så ställde jag in grejerna och sen tog jag en promenad för att hitta till shopping centret... haha. Alltså, det var en Aussie som kom fram till mig o sa at jag "u look a little bit lost, were are u goin'!?" :) haha. Att det syntes så tydligt! Grymt ändå, han var hur trevlig som helst och hjälpsam! Jag hittade tillslut och tog mig till "BIG W" där det inhandlades en massa saker till mitt rum. Jag mötte även upp Madelene. Idag har hon visat mig Garden City! Nu vet jag vart jag skall hänga om man säger. haha! När vi var färdig shoppade tog vi en sväng förbi UniResort så jag kunde fräscha till mig! För ikväll mina vänner har jag vart på en fest med infödingar... haha! Aussie BBQ parteeey! Kom hem för en stund sen... Nu blir det till att bädda sängen och sova!

Hur gött har ni det där hemma!? Förresten. Kolla in den här goa spindeln. :-)

2 kommentarer:

Carolina sa...

imse vimse spindel klättrar upp för trån..:) Peace of cake mate, väntar bara på att du ska bli friends med snakesen också haha. Köss. Var det gött eller?

Anna sa...

Kan inte bli mer gött! Friends med snakesen låter helt galet. Vet itne om ajg gillar den idén!