torsdag 1 januari 2009

2009

Det blev aldrig att jag åkte till Svenshögen i förrgår, jag åkte i stället till Stenungsund och fikade med syrran och hennes kompisar - mycket kul! :-) Efter det tog jag och syrran bussen in till stan för att göra ett litet stopp hemma hos Ulle (och mig). Efter det spelade vi lite biljard med Alexandra och Tony. Säger så här - vi vann inte. Så behöver vi inte prata mer om det.

Igår tog vi en sväng på stan för att göra lite "last minute shopping" och möta upp Turtle... Det gick väll bra. Efter det fickade på Espresso House i NK. Hur skall jag klara mig utan EH!?!? På vagnen hem höll vi lite underhållning för övriga passagerare. De tyckte till och med att det var så trevligt att de tackade för underhållningen när de gick av.

När vi kom hem från stan var vi så trötta att vi var tvungna att powernappa tills Ulle sluta jobba. Sen började den långa processen att göra sig i ordning. För det tog tid. Tänk er 4 tjejer som skall göra sig i ordning samtidigt för en fest. Kära nån. Vi fixade det men var dock lite sena till värdinnan som höll i kvällens fest. Till förrätt blev det Skaldjurs soppa med kräftstjärtar i, huvudrätt - göra goa pajer med en massa goa tillbehör till och till efterrätt blev det Mangosurprise. Oooooo guuuuuud så gott! När vi hade ätit färdigt så tog vi festen in till vardagsrummet där vi lekte lite charader och tjötade. När klockan slog tolv befann vi oss ute på balkongen för att skåla in det nya året. Efter någon timma tog vi oss in till stan för att få disco dansa lite granna. Vet inte riktigt vad jag tycker om stället men i riktigt goda vänners sällskap spelar det faktiskt ingen roll. Josefine, Carolina, Nina, Ulrica och Rebeca - Ni gjorde min kväll igår!

Nej nu är det dags att ta en promenad bort till Jordhyttegatan för att hämta endel saker som vi lämnade där igår.

6 dagar kvar till avfärd mot Australien.

2009 kommer att bli grymt. Jag bara känner det!

1 kommentar:

Anonym sa...

lycka till i australien o akta dig för hajarna