måndag 12 januari 2009

First day at school

Vaknade jätte tidigt, runt 5. Efter att ha vaknat flera gånger tänkte jag att det var lika bra att gå upp. Loggade in på MSN och snackade med några härliga mates från Sverige :-)

Efter det gjorde jag mig i ordning. Duscha, fixa frukost o sminkade mig! Nina. Gissa om jag har andvänt duschmössan!? hahaha. Den e GRYM! Får fixa bildbevis någon dag här.

Sen tog jag en promenad till busstationen för att möta upp Madelene, Emelie och Robyn! Kanon att möta upp någon som visar hur det fungerar här. Inte riktigt som hemma...

Väl på skolan fick jag reda på en tråkig sak. Skolan har klantat sig. Min kurs börjar egentligen inte förrens i februari. Så nu skall jag läsa en del kurser som alla läser och sen när de andra kommer i februari så får jag chilla under den tiden. Detta innebär också att vistelsen här förlängs. Jag slutar inte skolan förrens i slutet av januari. Så nu är det mycket att tänka på, det är en del saker som behövs kollas upp. Visum, försäkring, flygbiljett, CSN osv... Jag tror säkert att det kommer att bli jättebra i slutändan men just nu känns det lite jobbigt. Hade lite andra planer över vad jag skulle göra i slutet av året... Men men!

Efter att jag fick reda på detta var det dags för allmän information om skolan osv...

Till lunch blev det sushi. 3.80 dollar. Billigt! :-) Efter lunchen hade vi en kort lektion där vi fick lära oss hur vi loggar in på mailen och lite annat som har med deras nätverk att göra.

Runt 14.00 gick jag och de andra svenska tjejerna mot Starbucks. Jag beställde en fantastisk FRAPPUCINO (samma som på flygplatsen i london)! Jag tror att jag har hittat en ersättare till EH. Trodde inte att det skulle gå så snabbt... haha. Vi kikade även in i ett par butiker. Det är farligt för det är så mycket rea just nu. Svårt att hålla sig ifrån shoppingen!

Nu sitter jag på rummet och har precis ätit upp min pasta carbonara. Tror att det är dags för lite Beverly Hills. Eller kanske en kort tupplur. :-)

Mitt Australienska nr är +61405601280, så använd det om ni känner för att skicka ett mess eller slå mig en signal! Om ni föredrar att skicka parfymerade handskrivna brev så gör ni det på adressen nedan. ;-)

Anna Isaksson
80 Tryon Street / 18
Upper Mount Gravatt
Brisbane QLD 4122


xoxo

1 kommentar:

Nina sa...

Hahahahahahaaaaa!! Jag viker mig av garv här... Bra att duschmössan passa :p kanske får slå till på en till mig då? Bildbevis, ja tack... Lot's of L!!

XX