söndag 18 januari 2009

De senaste dagarna...

Bilden är tagen när jag satt och väntade på bussen hemma hos Madde i onsdags. Nice!

Torsdag: På förmiddagen tvättade jag sen så spenderade jag ett par timmar vid poolen. På kvällen mötte jag upp Jossan. Vi tog oss till en trevligt ställe som ligger vid floden i stan där vi åt en god macka. Efter det tog vi oss till Down Under Bar där vi tog ett par öl och var med på Quiz!


Brisbane!

En fin blomma.

Fredag: Skolan började kl 12.30 så innan det gick jag till STA för att de om de kunde hjälpa mig med flygbiljetten. Men icke! Jag var tvungen att höra av mig till butiken i Sverige... Så jag tog mig till skolan för att maila och läsa lite om det vi skulle ha på provet. Alltså. Om jag inte får godkänt på det kan jag nog lika gärna åka hem. haha! :-) På kvällen hade jag förfest och efter det bar det av till Fridays och Down Under Bar.

Min bästa vän ;-) Ne men helt seriöst, 90 kr för 5 liter vin. Galet!

Preparty att my plaza!

Lördag: Jag var absolut inte bakis och mådde illa men jag var så seg. Jag och Jossan tillbringade ett par timmar vid poolen. Sen gick vi till köpcentrat här i Garden City för att kika i lite butiker. Jag handlade en plånbok! Jag som inte har andvänt en plånbok på ett par år har nu bestämt att jag behöver en :-) Sen tog vi oss hem till Jossan så hon fick byta kläder. Därifrån promenerade vi in till stan för att möta upp Bettan. Vi bestämde oss för att äta på en Kina restaurang - det var mycket gott! I restaurangen hade de BAOOUTA stora krabbor och humrar i akvarium. Man fick inte leka med dem :-(

South Bank.

Söndag: När jag vaknade idag hade jag fått ett sms av Jossan där det stod att hon fixat skjuts till Surfers! Woohooo! Vi slapp ta tåget. Det tar typ 2 timmar att ta sig dit med tåg och buss men bara 45 minuter med bil. Jag, Emelie och hennes pojkvän Robin mötte upp Jossan och vår chaufför - TROR NI INTE ATT DET ÄR I EN FOLKABUSS med surfingbrädor vi skulle åka i. Jooooho då! haha. Vi hade bara sol i ca 20 minuter eller något, sen kan man säga att det blev väldigt molnigt! Så vi var inte där så länge. Sånna vågor det var - sjukt nice! Ikväll vet jag inte vad som händer.

Emelie och Robin.

Jossan och jag.

Surfers Paradise.

Jossan.

Inga kommentarer: