måndag 16 mars 2009

Måndag igen!

Det gick sådär med min och Ninas skypedate. Typiskt! menmen. Vi får försöka snart igen. Vi kanske skall testa msn? Det fungerade bra där jag pratade med mamma igår! Så om det är någon som känner för att ringa men inte kan leta upp mitt nr i bloggen kan ju alltid ringa mig på msn? :-) Vill även berätta det att jag har en mobil som är igång med mitt svenska nr. MEn jag föredrar samtal och meddelande till mitt aussie nr...

Nu sitter jag här och lyssnar på musik o dricker kaffe. Faktiskt inte så dumt alls! Alldeles nyss var vi tvungna att springa ut för alarmet gick. Men som alla övriga gånger så var det falskt... Så det var bara att gå in igen! I eftermiddag blir det lektion med Helen, Write Business Documents. Om det är någon som inte är med på vad det innebär finns Google's översättnings verktyg... ;-) Vi skall ta med en första "Hand out" till lektionen idag, inlämning nästa måndag... Jag är faktiskt ganska nöjd. Får se vad hon säger!

Nu spelas Det var en gång en fågel i iTunes, kan inte annat än att tänka på min lilla söta kusin Albin som sjöng den på Mormors kalas... Haha! En sån stjärna! :-)

Kanske skall berätta vad jag har haft för mig i helgen... Eftersom jag var ledig i fredags tog jag mig in till West End för att möta upp Josefin. Betsy skulle iväg på annat håll... Vi funderade på vad vi skulle göra, till slut bestämde vi oss för att åka in till stan och gå på bio. När vi står där i regnet och väntar på bussen stannar en bil och frågar om vi inte skall ha skjuts in. Jossan var snabbt inne i bilen och jag var inte sen på att hänga på... Ja ja ja. Jag vet att man inte skall åka med främlingar. Fast det här var en snäll o trevlig man! Under tiden pratade han om allt möjligt. Vad han jobbade med och att han var halv grek... Han släppte av oss o vi gick till bion. Det blev Confessions of a Shopaholic. Bra film men mycket pinsamma tillfällen.. Kvällen bjöd på fest. Friday på Fridays! :-)

I lördags åkte jag till Belmont där Madde och Todd bor. Mötte upp dem och några av deras kompisar på den lokala puben. Vi tog några öl och spelade keno. Japp ni läser rätt. Spelade keno! Och vi vann $125! Wooohoooo! Efter några timmar tog vi taxi hem till några av kompisarna. Wow ett sånt fint hus! Jag och de andra tjejerna hoppade i Jacuzzin det första vi gjorde. Inte helt fel! Det var en riktigt trevlig kväll med intressanta samtal.

Jag sov över hos Madde och Todd och när jag vaknade igår gjorde Todd en helt galen god frukost till oss! Efter chill i någon timma bestämde jag mig för att åka hem och plugga. Och det var det jag gjorde igår. Inte så mycket mer! Tråkigt att sitta inne när det ÄNTLIGEN är fint väder här igen, efter ett par dagar med regn och rusk...

Jag tror att den här veckan kan bli intressant. Spännande! :-)

xoxo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

ja med tankte på att vi får ha snö o blask o dimma så överlever du nog lite regn *ler*

Hur gick det med vindarna, drog dom förbi längre bort?

Jag tycker att det låter som om du lever ett superliv.... härligt härligt.
Hoppas att du får en trevlig kväll och att lektionen blev bra!

Kram från en dimmigt Stenungsund..

Nina sa...

Ja, vi testar msn nästa gång hjärtat... Pappa brukar ringa till min Yahoo o de funkar super :)