tisdag 24 mars 2009

Helgens påhitt + gårdagens...

Fredag: På morgonen gjorde jag ett prov i "Internet/E-mail". Efter det så gick vi på stan en stund för att sedan äta dagens lunch, DONKEN! Oj så gott.. :-) Och på det blev det en galet god Chocolate Mudcake. Vi gick till West End efter det. hehe... Där deckade vi på sofforna i ett par timmar för att sedan gå till Lychee Lounge där vi tog en drink. Sen gick vi hem och käka och gjorde oss i ordning för utgång på ett ställe som heter Victory. Riktigt bra blev kvällen! Kanske för många Jäger Bombs dock... Innan vi gick ut pratade jag med både Conrad och Pappa på telefon, inte helt fel alls!

Lördag: Upp tidigt för att åka till Noosa, Sunshine Coast. Per, Jossan och Betsy hämtade upp mig i Garden City! Oj en sådan bilresa. Vi hade hur kul som helst! På vägen såg vädret allt annat än lovande ut. Det spöööööööregnade! Men, väl framme var det kanon! Och ett sådant ställe, det var sjukt fint! Dagen spenderades på stranden och i vattnet. När jag kom hem runt 20 på kvällen var jag helt slut. Tror jag somnade vid 22. Kan det bli mer gött?

Söndag: Jag tog mig till West End för att möta upp Josse. Vi bestämde oss för att traska bort till South Bank. Solen stekte på och det var riktigt mycket folk. När vi blev hungriga tog vi oss tillbaka hem till Jossan för att laga mat till Betsy, och oss med såklart! Det blev köttfärssås och spagetti! Som vi åt till En natt på museet. Mycket rolig film :-) Precis innan jag skulle åka hem ringde mamma och mormor. GOINGAR! Och på vägen hem ringde jag Krokko! LOVE! Alltid kul att prata med mina nära o kära som jag nämnde i tidigare inlägg!

Måndag: Upp tidigt för att fixa det sista med broschyren som skulle lämnas in. Bland annat skriva ut en färgkopia på Garden City och efter det hämtade jag ut mitt paket på posten! Hur glad var inte jag? GÖR GLAD! Efter det tog jag mig in till stan och skolan. Skrev ut det sista och lämnade in broschyren. Hoppas verkligen att det går bra! Efter det blev det sushi... Det är galet billigt med en sushi rulle här. Jag tror att jag har nämnt det innan, $1,90 = ca 11 sek! Sen promenad ner till floden för att läsa skvaller och käka goooooodis! Därifrån tog vi City Cat (en båt) till South Bank för att gå hem till Jossan o Betsy... Väl där chillade vi i ett par timmar. Vi var ganska rastlösa och villa att något skulle hända... Det fick bli att laga mat hemma hos Per och David. Mycket trevligt! Jag gjorde maten med hjälp av de andra... Meny: Morot, rödlök, grön paprika, och potatis som lades på en plåt tillsammans med olja, salt, peppar och rosmarin. SKJUS in i ugnen! Till det serverades det stekt kyckling samt en kall sås gjord på grekisk yoghurt, fetaost och färskpressad citron.

Idag är det tisdag och jag har ett nytt ämne i skolan. Berättar mer om det senare... Nu skall jag ta hand om tvätten!

2 kommentarer:

Carolina sa...

Love you!

Anna sa...

Älskar dig med hjärtat!!!