tisdag 24 februari 2009

Byron Baby

I helgen har vi alltså vart i Byron Bay. Började fredagen med att packa väskan. Det är så himla tråkigt att packa! Uhaa! Tillslut fick jag ändå ihop det och vi kunde ta bussen till skolan. Väl där så hade vi lektion i ”Communicate in the Workplace”. Det är kort och gott grammatik och stavning, vi skall även göra research på en mindre grej. Verkligen nyttig kurs men läraren är lite svår. Hon är bra samtidigt som hon skrämmer mig. J Jag kan inte påstå att vi tyckte att det var kanonkul att ha lektion. Ville bara iväg! Ca 17.10 släppte hon iväg oss och vi skynda till Hertz där vi bokat hyrbil. När vi var på väg dit måste jag erkänna att jag var lagom nervös. Köra på vänster sida… Vi bestämde att Josefin skulle köra dit och att jag skulle sitta i bredvid som stöd! :-) Betsy och Emelie satt där bak och börja festen redan då… Resan gick jätte bra och Josefin var super duktig chaufför!

Vi anlände lite senare än vi trott till Byron för vi körde av för att äta och besöka toaletten. Det var inte så att man bara kunde köra på motorvägen igen. Nej Nej! Varför skulle det vara så? Väl framme var det bara att göra i ordning sig på en gång. Vi hamnade på ett ställe som heter La La Land. Sjukt bra musik! Och jag var i himmelriket. DET ÄR HÄR SURFARNA håller till! Så det såg bra ut nästan överallt! J You gotta love it! På natten var det nära att vi blev utslängda från vandrarhemmet. Men vi styrde upp det och fick bo kvar. Haha! Alltså vi fick en bra idé om att spela lite musik när vi kom hem där på natten. Inget värre än så! Och managern blev helt skogstokig. Okej. Vi borde verkligen inte gjort det. Men han kunde ju bara säga till oss att stänga av. Men NEJ! Han gorma o va gör upprörd och sa att vi var tvungna att ”leave the place”. När han lugnat sig så kunde vi sova och vi fick bo kvar!

På lördag morgon var vi uppe ganska tidigt och tog oss till beachen. Det var ganska molnigt men solen visade sig ibland! Vi var där i flera timmar. JAG ÄLSKAR HAVET! Jag skulle kunna stanna i hele dan! När vi badat klart så stannade vi till på ett ställe som heter ”Balcony” och tog en kall öl. Så gott! Efter det käkade vi galet god tacos. Sen var det bara att svira om till party kläder och att börja förfesta. Ja, vi skötte oss och förde inte för mycket ljud på vandrarhemmet. Vi åkte faktiskt på förfest hos ett par svenska grabbar. Kvällen slutade på Cheeky Monkeys, där vi dansade tills tassarna inte orkade mera.

När vi vaknade i söndags morse så blev jag sååååå glad. Det var SOOOOOL med bara lite moln. Vi satte på oss beach kläderna så fort vi bara kunde och gick till stranden. Emelie tog med musik och vi köpte öl på vägen. En sån dag, vi hade det hur gött som helst. Så himla KUL! Vi var nog huvudattraktionen på stranden. Haha! På kvällen var det dags för att gå ut igen. Vi gick ut vid 22.30. När klockan var 23.50 säger de att de stänger om 10 minuter. En besvikelse! Vi gick därifrån och försökte hitta festen. Well, det var ganska dött överallt men kvällen slutade ändå med att jag och Josefin sov i ett tält på stranden. Under stjärnklar himmel. Nice! :-)

Igår var det dags för avfärd. Det var min tur att köra! Det gick riktigt bra måste jag säga. Kommer inte att vara lika nervös för att köra nästa gång!

Den här helgen har vart helt UNDERBAR! Många knasiga moments och jag bara älskar det stället. Och jag måste surfa snart. Jag och Josefin har redan designat vår bräda i huvudet! Hehe!
Inom kort kommer en länk till facebook där jag kommer att lägga upp lite bilder. Ett smakprov kommer här:


xoxo

2 kommentarer:

Carolina sa...

sounds nice babe!

Anonym sa...

Låter som en sjukt galen o underbar helg... längtar efter kort....

Kram o ha en bra onsdag, du kanske snart är på väg till stranden....

Kramisar