tisdag 19 april 2011

Hello tuesday

Det här med bilder till bloggen gick inte så bra när Internet slutade att fungera! Men nu är jag back on track igen :-)

Så vad har jag gjort de senaste dagarna... I lördags var jag på utflykt till Mallorcas huvudstad Palma, först gick jag en guidad tur i "Palau de l'Almudaina" och därfter fortsatte vi in i den mäktiga katedralen "Le Sue". Innan det var dags att åka hem hade vi "tid på egenhand" i staden så vi passade på att gå och sätta oss och äta en bit mat! När jag säger vi så menar jag, jag och Virpi. Hon kommer också att arbeta här i Cala d'Or i sommar, för det finska bolaget Aurinko Matkat.

I söndags var jag inte på det bästa humöret för jag hade tänkt att arbeta med ett verktyg som är webb baserat men Internet fungerade fortfarande inte... Men solen sken så jag tänkte att jag åker ut på tur, oj vad lyckat det blev! Jag åkte upp till Coves d'Artá. AMAZING! Jag kommer att låta bilderna tala för sig själva i ett senare inlägg. För er som inte hajar grejen så åkte jag till ett ställe där man kunde besöka en grotta! :-)

I går var det dags att åka till mina kollegor i söder för möte. Det blev att jag stannade där hela dagen sen tog jag och Sundinen bilen till Alcudia för att hygga med våra kollegor där! Jag åkte hem ganska tidigt i och med att jag skulle på utflykt, idag tisdag... Det tog lite längre än vanligt att köra hem på grund av att det var kolsvart och vägarbeten.. Sen kan jag även nämna det att landsvägarna här är sjukt smala, ouuuaaa!

Idag var jag på utflykt igen, denna gång på en ötur! Vi startade dagen med att åka till Inca för att besöka en butik där de säljer lädervaror, därefter körde bussen mot La Calobra - and i am just saying! WHAT A ROAD! haha. käre tid! och ett sånt landskap! Väl framme var det dags för lunch, jag och Virpi satt met våran lokalguide och busschaufförerna. Det var intressant och mycket trevligt... Och jag observerar mest då min spanska är lika med 0! haha! Sen åkte vi båt till härliga och vackra Puerto Soller där vi provade sjukt god glass och satt o njöt av den i solen. Efter någon timma tog vi HÖR OCH HÄPNA - spårvagnen till byn Soller för att ta tåget till ca 5 km utanför Palma där bussen väntade på oss för att köra till hotellen igen. Summan av kardemumman är att jag gillade turen och jag hoppas och tror att våra gäster också kommer att göra det! Så himla underbart att känna doften av apelsinträdets blomma när man åker tåg igenom det natursköna omgivelserna!

När jag kom hem till Cala d'Or mötte jag hotell ägaren och han visade mig runt hotell området och jag var även inne i några av rummen. Det är så fint här! Jag gillar verkligen hotellet, fräscht och 100% Apollo! :-) Så här kommer jag och våra gäster ha det gott i sommar!

Jag är väldigt trött så nu tänkte jag fälla ut min sköna bäddsoffa och sova ett par timmar!

Inga kommentarer: